Noskaidroti minirallija “Karosta 2023” uzvarētāji

Norimstot kaislībām un putekļiem, 13.maija vakarā Liepājā noskaidroti un apbalvoti “ERST Finance” minirallija kausa 2.posma “Karosta 2023” uzvarētāji – par tiem absolūtajā ieskaitē kļuva Miks Ķenavs/ Gundars Berķis (“Mitsubishi Lancer EVO VI”). Sacensību lielāko intrigu sarūpēja Gvido Rozenblūma/ Induļa Kalniņa ekipāža (“BMW”), izgriežot pogas galvastiesu ātrākām sacīkšu automašīnām un kopvērtējumā finišējot otrajā vietā, pjedestāla trešo pakāpienu ļaujot ieņemt vēl vienai BMW ekipāžai – Ralfam  Sirmacim/ Armandam Bitem (“BMW”). Ceturtajā vietā absolūti ierindojās ar Mitsubishi Lancer Evo IX braucošie Mārcis Aizkalns/ Edgars Būčiņš, kopvērtējuma piecinieku noslēdzot Oskaram Līdakam un Ričardam Līdakam (“Subaru”). ERST Finance speciālbalvu – 20 l E98 degvielu – saņēma grobiņnieka Pētera Zudava / Reiņa Kampara ekipāža, kas sacensībās startēja ar lieliski sagatavoto un pievilcīgo “Moskvich 2140”.

1600 klases ieskaitē uzvaru izcīnīja Kristaps Priedīte/Aivis Bērziņš ar “Opel Corsa”, otrie Māris Millers/Roberts poriņš (“Opel Corsa”), aiz sevis atstājot Robertu Puduli/ Kasparu Miezi (“VW Golf”).

2000 klases ieskaitē uzvarēja Reinis Trūps/ Ēriks Kursišs (“Honda Civic Type-R”), otrais – Edgars Poriņš/ Oskars Virsis (“VW Golf’’), trešajā vietā Oskars Pugovičs/ Tenis Ševčenko (“Honda Civic Type-R”).

2WD klases uzvarētāji bija tik ātri, ka iekļuva arī minirallija “Karosta 2023” absolūtajā TOP 5 – un tie ir Gvido Rozenblūma/ Induļa Kalniņa, Ralfa Sirmača/ Armanda Bites un  Ģirta Vītiņa/ Daniela Jāņa Justa ekipāžas. 

2WD Rookie klasē laurus plūca Inguss Andersons/ Arturs Petrausks, otrie – Mārcis Stūriška/ Atis Grīnbergs un trešie – Atvars Saliņš/ Mārtiņš  Balodis, visi startēja ar “BMW”. 

4WD klasē uzvarētāju trijnieks startēja ar “Audi” markas mašīnām – pirmajā vietā Māris Egle/ Kristaps Dreimanis, otrajā vietā Ingus Kazulis/ Klāvs Zambergs, trešajā vietā Niks Kanders/ Jānis Sniedzāns.

4WD Rookie klasē uzvaru izcīnīja ar “Audi” braucošie Atis Priedoliņš / Vilis Akmeņkalns, otrie Kristaps Rijkurs/ Arturs Audze ar “Subaru Impreza”, trešajā vietā atstājot Aini Mušpertu/ Kārli Pētersonu ar “Audi”. 

4WD+ klasē pirmajā vietā Mārcis Aizkalns/ Edgars Būčiņš (“Mitsubishi Lancer EVOIX”), otrajā vietā Oskars Līdaks/ Ričards Līdaks (“Subaru”), trešajā vietā Elmārs Aukšmuksts/ Kaspars Bundzenieks (“Subaru Impreza”).

Atraktīvajā bagiju klasē, kurā startēja pavisam piecas ekipāžas, uzvaras laurus plūca Roberts Veismanis/ Pauls Gereišs. Otrās vietas ieguvēji Rinalds Ranka/ Jānis Vējiņš atpalika par nepilnu sekundi. Un tikai pussekundi lēnāki bija Rolands Puravs un Ingars Sakne.

OPEN 2WD klasē, kurā startēja vientilta piedziņas automašīnas ar drošības karkasiem, uzvarēja Jānis Liepa/ Guntars Mucenieks (“BMW”), otrais palika Edvards Bērzups/ Dainis Krauja (“Renault Clio”), trešais – Edgars Bērziņš/ Kristaps Brīdaks ar “Ford Fiesta R2”.

OPEN 4WD klasē  triumfēja arī absolūtais minirallija uzvarētājs Miks Ķenavs/ Gundars Berķis (“Mitsubishi Lancer EVOVI”). Otrajā vietā palika Kārlis Folkmanis/Emīls Blūms (“Mitsubishi Lancer EVOVI”), bet trešais – Māris Dunda/ Mairita Bajurane (“Subaru Impreza”).

Komandu ieskaitē pirmo vietu un augstāko punktu skaitu (65 punkti) ieguva Norddek.com rallija komanda, otrā vieta VAKS Machinery komandai ar 47 punktiem, bet trešā vieta un 43 punkti komandai AEEG Transport / Maverick.

Minirallijs Karostā norit jau septīto gadu. Ikoniskākais no pieciem sacensību ātrumposmiem – Karostas Industriālā Parka teritorijā. Sportistiem jāveic asfalta posmi, kā arī grants posmi Dienvidkurzemes novada teritorijā. Plašāka informācija rodama sacensību oficiālajā interneta vietnē www.minirallijs.lv.

Sacensības rīko Ātruma festivāla “Kurzeme” un biedrības “EVE Autosports” apvienotā komanda. Sacensības atbalsta Liepājas valstspilsēta un Dienvidkurzemes novads, ERST Finance, SDK, Radio TEV, autonoma SIXT, Liepājas Brīvprātīgo ugunsdzēsēju biedrība.

SATIKSMES IEROBEŽOJUMU PLĀNS UN SKATĪTĀJU CEĻVEDIS PALĪDZ ORIENTĒTIES NEDĒĻAS NOGALES AUTOSPORTA NOTIKUMOS

Šajā nedēļas nogalē azartiskākos prātus nodarbina trīs jautājumi – kurš uzvarēs sestdien minirallijā “Karosta”, kurš svētdien rallijsprintā “Vecpils”, un vai līdz sacensību norisei Karostas kastaņu alejās paspēs izplaukt baltās ziedu sveces, jo tās ļoti  tīk fotogrāfiem un video māksliniekiem, kas šo pasākumu iemūžinās un nodos plašākai apskatei sociālajos tīklos un masu medijos. Lai labāk orientētos nedēļas nogales autosporta notikumos, talkā jāņem skatītāju ceļvedis un satiksmes ierobežojumu plāns.

Sacensību laikā tiks slēgti atsevišķi ceļa posmi un būs nelielas izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā.
Sestdien, 13.maijā no pulksten 12.20 līdz 18.00  Cimdeniekos satiksmei daļēji būs slēgta Lidostas, Sporta, Apšu, Upes un Alejas iela. Maršruta autobuss Nr.5301 kursēs līdz pieturai “Upītes iela”, un jārēķinās, ka cauri Cimdeniekiem aizbraukt no Liepājas līdz Grobiņai šajā laikā arī nebūs iespējams. 

No 12.45 līdz 19.00 satiksmei būs slēgtas ielas arī Liepājā Karostas industriālā parka teritorijā (Zemgales, Burtnieku, Manēžas, Beverīnas, Līgas, Trimpus, Virssardzes, Vidus, Lazaretes, Kristiāna Dāla ielas, un Turaidas iela posmā no Invalīdu ielas līdz Zemgales ielai). Satiksmes autobuss Nr. 7, kas kursē maršrutā Siena tirgus – Atmodas bulvāris, laikā no 14.00 līdz 14.45 nevarēs nodrošināt pasažieru izkāpšanu/ iekāpšanu pieturās “Turaidas iela” un “3.pamatskola”, bet tā vietā pasažierus uzņems un izlaidīs tuvākajā pieturā “Invalīdu iela”.

Gaviezes pagastā no 13:50 līdz 17:00 būs slēgts autoceļa V1224  posms no Grobiņas-Priekules šosejas līdz Sustai un vairāki vietējas nozīmes ceļi starp autoceļiem V1224 un V1207. 

Svētdien, 14.maijā  no pulksten 12:50 līdz aptuveni 18:30 satiksmei tiks slēgts autoceļš V1200 posmā no A9 līdz Lejnieku mājām, V1197 no A9 līdz krustojumam ar V1196 (Mazilmāja-Stroķacs) un vietējas nozīmes ceļi starp šiem ceļiem.

No pulksten 13:28 līdz orientējoši 19:15 satiksmei tiks slēgts autoceļš V1196 (Vecpils baznīca -Stroķacs), V1197 no Dižstroķiem līdz Ievadei un vietējas nozīmes ceļš no Ievades līdz V1195.

Ātrumposmu kartes tiks publicētas ceturtdienas vakarā sacensību interneta vietnēs minirallijs.lv un autorally.lv, kā arī sociālajos tīklos. Sacensību apmeklēšana skatītājiem ir bez maksas.

Kopā nedēļas nogalē Liepājā notiekošajās autorallija sacensībās pieteikušās vairāk par 150 ekipāžām – 99 dalībnieki apņēmības pilni startēt sestdien ERST Finance minirallija kausa 2.posmā “Karosta 2023”, bet 63 ekipāžas startēs rallijsprintā “Vecpils 2023”, kurš šogad iekļauts arī Latvijas rallija čempionāta un Lietuvas rallijsprinta čempionāta kalendārā.

Abās sacensību dienās pirmā sporta automašīna startēs 13:00 no Atmodas dārza Karostā, kurš jau otro gadu ir kļuvis par šo sacensību bāzes vietu un rallija centru. Minirallistiem sagatavota trase no pieciem ātrumposmiem, no kuriem divi notiks Cimdeniekos (plkst. 13:20 un 16:25 ), un divi Karostas Industriālajā Parkā (13:45 un 16:50) , kur labākā skatu vieta tradicionāli ir pie Karostas manēžas Zemgales ielā. Skatītājiem, kas ieradīsies ar automašīnām, tās jānovieto laukumā Ģenerāļa Baloža ielā 12/18 (blakus rūpnīcai “Interspiro”), un tad ar kājām jādodas uz izvēlēto skatu vietu. Sportisti veiks arī vienu grants ātrumposmu Gaviezes pagastā (14:50).

Savukārt rallijsprintistiem trase vīsies pa sarežģītākajiem Vecpils pagasta ceļiem, pieķerot klāt atsevišķus labākos Kalvenes un Aizputes pagasta ātrumposmu ceļus – tas nodrošinās neaizmirstamu pieredzes karuseli šī gada pirmajā vasaras rallijā. Četros ātrumposmos, katrā nedaudz virs 15 kilometru garumā, būs jāveic 62,32 kilometru gara distance.

Vairāki sportisti šīs sacensības izmantos arī kā iesildīšanos pirms Eiropas rallija čempionāta posmā Liepājā, tostarp nulles ekipāžas lomā redzēsim Mārtiņu Sesku/ Renāru Franci, kuri sacensību trasē izvedīs rallija cīņās pieredzējušo četrus gadus par pašu pilotu vecāko “Subaru Impreza” A grupas auto, ar ko savulaik rallijā startēja viņa tēvs Uldis Sesks. Sacensības piedāvās gan jau zināmus ceļa posmus, gan pilnīgi jaunus, tāpēc skatītāju ceļvedis ļaus atrast interesantas skatu vietas. Skatītāju ceļvedis no ceturtdienas pēcpusdienas rodams interneta vietnēs minirallijs.lv un autorally.lv.

Sacensības rīko Ātruma festivāla “Kurzeme” un biedrības “EVE Autosports” apvienotā komanda. Sacensības atbalsta Liepājas valstspilsēta un Dienvidkurzemes novads, ERST Finance, SDK, Radio TEV, autonoma SIXT, Liepājas Brīvprātīgo ugunsdzēsēju biedrība.

Minirallija “Karosta 2023” pasākuma plāns

Minirallijs “Karosta 2023” norisināsies 13.maijā Liepājā un Dienvidkurzemes novada ceļos.

Pasākuma plāns

SESTDIENA, 13.maijs
13:00Minirallija atklāšana un startsLiepāja, Atmodas dārzs
13:20Ātrumposms SS1 Liepājas lidosta 1Dienvidkurzemes novads
13:45Ātrumposms SS2 Karostas Industriālais Parks 1Liepāja
14:00Servisa zonaLiepāja, Ziemeļu mols
14:50Ātrumposms SS3 DienvidkurzemeDienvidkurzemes novads
15:45Servisa zonaLiepāja, Ziemeļu mols
16:25Ātrumposms SS4 SIXTDienvidkurzemes novads
16:50Ātrumposms SS5 ERST FinanceLiepāja
17:05Minirallija 1.auto finišsLiepāja, Atmodas dārzs
20:40ApbalvošanaLiepāja, Atmodas dārzs

Rallijsprinta “Vecpils 2023” pasākuma plāns

Rallijsprints “Vecpils 2023” norisināsies 14.maijā Liepājā un Dienvidkurzemes novada ceļos.

Pasākuma plāns

SVĒTDIENA, 14.maijs
13:00Rallijsprinta atklāšana un startsLiepāja, Atmodas dārzs
13:50Ātrumposms SS1 Tebra 1Dienvidkurzemes novads
14:28Ātrumposms SS2 Vecpils 1Dienvidkurzemes novads
15:48Servisa zonaLiepāja, Ziemeļu mols
17:08Ātrumposms SS3 Tebra 2Dienvidkurzemes novads
17:46Ātrumposms SS4 Vecpils 2Dienvidkurzemes novads
18:46Rallijsprinta 1.auto finišsLiepāja, Atmodas dārzs
21:00ApbalvošanaLiepāja, Atmodas dārzs

MAIJA VIDŪ LIEPĀJĀ SĀKAS RALLIJA SEZONA

2023.gada 13. un 14.maijā ar miniralliju “Karosta” un rallijsprintu “Vecpils” Liepājā iesāksies šī gada rallija sacensību sezona. Turpinot iesāktās tradīcijas, kad vienā nedēļas nogalē notiek vairākas sacensības, sestdien starts tiks dots “ERST Finance” minirallija kausa 2.posmam “Karosta 2023”, bet svētdien viss turpināsies ar rallijsprintu “Vecpils 2023”, kurš šogad iekļauts arī Latvijas rallija čempionāta un Lietuvas rallijsprinta čempionāta kalendārā.

Minirallijs Karostā norisināsies jau septīto gadu, un jau otro gadu par tā mājvietu sauksim kultūrvieta “Atmodas Dārzs”. Tieši tur sestdien, 13.maijā, plkst. 13:00 tiks dots starts pirmajai dalībnieku ekipāžai, kas veiks piecus ātrumposmus garu trasi. Papildus jau tradicionālajam par minirallija “Karosta” vizītkarti kļuvušajam Karostas Industriālā Parka ātrumposmam, kas tiks veikts divas reizes, sportistiem tiek gatavoti arī ātrumposmi Dienvidkurzemes novadā. Viens no pieciem sacensību ātrumposmiem norisināsies pa grants segumu, tāpēc sportistiem būs iespēja gan pirms gan pēc tā iegriezties servisa parkā, lai uzliktu piemērotākas riepas. Uzvarētāju kausi tiks pasniegti Atmodas dārzā ap plkst. 20:30. Kā jau ik gadu, pasākums solās būt plaši apmeklēts – iepriekšējos gados dalībnieku ekipāžu skaits pārsniedza maģisko 100 ekipāžu robežu. Plašāka informācija par sacensībām un pieteikšanās startam meklējama oficiālajā interneta vietnē www.minirallijs.lv.

Uzreiz pēc minirallija uzvarētāju noskaidrošanas, sacensību rīkotāji pārslēgs domas uz svētdien notiekošo rallijsprintu “Vecpils”. Sacensības šogad atklās Latvijas rallija čempionāta vasaras sezonu – tas norisināsies gan kā rallijsprinta kausa izcīņas 3.posms, gan Latvijas rallija čempionāta 3.posms, kurā, tā kā sacensību distance būs īsāka nekā tradicionālajos posmos, punkti čempionāta ieskaitē tiks reizināti ar koeficientu 0,7. Liepājā varēsim redzēt arī lietuviešu braucējus, jo sacensības iekļautas arī Lietuvas rallijsprinta čempionāta ieskaitē. 

Rallijsprinta “Vecpils 2023” atklāšana notiks Karostā, “Atmodas Dārzā” svētdien plkst. 13:00, un kopumā sportistiem būs mērojami četri ātrumposmi, kuru kopējais garums būs nepilni 70 kilometri. Sacensību trase veidota, izvēloties interesantākos un sarežģītākos Kurzemes rallija ātrumposmu elementus. Trasē tiks iekļauti arī atsevišķi nekad iepriekš rallija trasē neizmantoti ceļa posmi, tādējādi pārbaudot tos sacensību režīmā pirms to debijas 2024.gada pasaules čempionātā rallijā. Rallijs noslēgsies svētdienas pievakarē, pirmajai automašīnai finišējot pēc 18:00. Plašāka informācija par rallijsprintu tiks publicēta oficiālajā interneta vietnē www.autorally.lv.

Sacensības rīko Ātruma festivāla “Kurzeme” un biedrības “EVE Autosports” apvienotā komanda. Sacensības atbalsta Liepājas valstspilsēta un Dienvidkurzemes novads, ERST Finance, SDK, Radio TEV, autonoma SIXT, Liepājas Brīvprātīgo ugunsdzēsēju biedrība.

Papildu informācija:
Ieva Hmieļevska
Tālr. 26596186
E-pasts: hmielevskai@gmail.com


Minirallija “Karosta 2023” pasākuma plāns

Minirallijs “Karosta 2023” norisināsies 13.maijā Liepājā un Dienvidkurzemes novada ceļos.

Pasākuma plāns

SESTDIENA, 13.maijs
13:00Minirallija atklāšana un startsLiepāja, Atmodas dārzs
13:20Ātrumposms SS1 Liepājas lidosta 1Dienvidkurzemes novads
13:45Ātrumposms SS2 Karostas Industriālais Parks 1Liepāja
14:00Servisa zonaLiepāja, Ziemeļu mols
14:45Ātrumposms SS3 ERST FinanceDienvidkurzemes novads
15:35Servisa zonaLiepāja, Ziemeļu mols
16:15Ātrumposms SS4 SIXTDienvidkurzemes novads
16:40Ātrumposms SS5 Karostas Industriālais Parks 2Liepāja
16:55Minirallija 1.auto finišsLiepāja, Atmodas dārzs
20:40ApbalvošanaLiepāja, Atmodas dārzs

Rallijsprinta “Vecpils 2023” pasākuma plāns

Rallijsprints “Vecpils 2023” norisināsies 14.maijā Liepājā un Dienvidkurzemes novada ceļos.

Pasākuma plāns

SVĒTDIENA, 14.maijs
13:00Rallijsprinta atklāšana un startsLiepāja, Atmodas dārzs
13:50Ātrumposms SS1 Tebra 1Dienvidkurzemes novads
14:28Ātrumposms SS2 Vecpils 1Dienvidkurzemes novads
15:48Servisa zonaLiepāja, Ziemeļu mols
17:08Ātrumposms SS3 Tebra 2Dienvidkurzemes novads
17:46Ātrumposms SS4 Vecpils 2Dienvidkurzemes novads
18:46Rallijsprinta 1.auto finišsLiepāja, Atmodas dārzs
21:00ApbalvošanaLiepāja, Atmodas dārzs

Dramatiskajā minirallijā Ropaži pārsteidzoši triumfē Vītiņš/Justs ar BMW

Sestdien, 22. aprīlī, Biķernieku trasē un Ropažu novadā norisinājās šīs sezonas pirmais ERST Finance minirallija kausa posms minirallijs “Ropaži”, kurā pārsteidzošu uzvaru absolūti un 2WD ieskaitē izcīnīja Ģirts Vītiņš / Daniels Jānis Justs (BMW 3. sērija). Interesanti, ka visu pirmo trijnieku veidoja ar BMW braucošas ekipāžas, jo otrie absolūti šoreiz Ralfs Sirmacis / Armands Bite, savukārt trešajā vietā Matīss Mežaks / Miķelis Mežaks.

Uz starta minirallija sezonas atklāšanā stājās 85 ekipāžas, kas bija gatavas doties cīņā gan viltīgajos Biķernieku trases ātrumposmos, gan arī aizraujošajā Ropažu grants ātrumposmā. Bija sagaidāms, ka tehniskajā Biķernieku trasē piloti ar aizmugurējās piedziņas spēkratiem būs ātri, tomēr tas bija liels pārsteigums, ka pilnīgi visos sešos ātrumposmos 2WD klases pārstāvji bija ātrāki par pilnpiedziņu dalībniekiem. Vienīgais izņēmums – Ropažu novadā notikušajā SS5 grants ātrumposmā ātrākie bija BUGGY klasē startējošie Artūrs Zacests / Elvijs Roze.

Jāatzīmē, ka daudziem dalībniekiem tieši šis piektais ātrumposms, precīzāk, 1.74 kilometrā esošais ātruma slāpētājs izrādījās liktenīgs, jo teju 50 ekipāžas to izbrauca pa nepareizo pusi, saņemot par to 30 sekunžu sodu. Starp viņiem bija arī tā brīža absolūtie līderi Sirmacis / Bite, kā arī daudzi savu klašu līderi, kuriem šī kļūda izmaksāja gan uzvaras, gan pjedestālus. Tā, piemēram, īpaši neveiksmīgs šis ātrumposms izvērtās ar Subaru Impreza startējošajai ekipāžai Dāvis Leitis / Elizabete Leite, kuri nepareizi izbrauca ne vien iepriekš minēto, bet arī vēl vienu citu ātruma slāpētāju, tādējādi no 4WD+ līdera pozīcijas atkrītot uz trešo vietu.

1600 klasē sodu dēļ līdera pozīciju zaudēja Dāvis Lekstutis / Gvido Ozoliņš (Citroen C2), tāpat no pirmā trijnieka izkrita Modris Krieviņš / Maksims Bergs (VAZ 2108), tādējādi beigās pjedestālu veidoja Kristaps Priedīte / Aivis Bērziņš (Opel Corsa), Jānis Jansons / Agnis Bērziņš (Peugeot 206) un Arnis Blūmfelds / Kārlis Eberhards (Honda Civic). 2000 klasē arī vairāki dalībnieki tika pie sodiem, tomēr tie pjedestālu neizmainīja. Lielākā drāma notika noslēdzošajā ātrumposmā, kad, esot trešajā pozīcijā, dzinēja defektu piedzīvoja Klāva Ezeriņa / Ievas Namsones pilotētais BMW. Pārliecinošu uzvaru izcīnīja Reinis Trūps / Ēriks Kursišs (Honda Civic), kuriem sekoja Ojārs Mednis / Madars Ķēniņš (VW Golf) un Kārlis Roziņš / Mārcis Dzenis (Honda Civic).

2WD ROOKIE klasē pēc pirmajiem četriem ātrumposmiem vadībā bija Mārcis Stūriška / Atis Grīnbergs (BMW 3. sērija), tomēr pēc Ropažu ātrumposma finiša tika pārsists dzinēja karteris, kas nozīmēja pāragru izstāšanos no sacensībām. Demonstrējot labu ātrumu un izvairoties no sodiem, pirmo vietu šajā klasē ieguva Gusts Pikša / Kristaps Pļaviņš (BMW 3. sērija). Otrajā vietā Aigars Odziņš / Jurģis Balodis (BMW 3. sērija), savukārt trešie Jānis Ptičkins / Māris Cinkmanis (BMW 3. sērija). Kā minēts jau iepriekš, tad uzvaru absolūti un arī 2WD ieskaitē izcīnīja Vītiņš / Justs, kuriem 2WD klasē sekoja Sirmacis / Bite un Kaspars Sloka / Oskars Sukurs (BMW 3. sērija).

Problēmas ar SS5 ātruma slāpētāju bija arī visiem 4WD ROOKIE līderiem, tomēr tā kā visi pieļāva šo kļūdu, tad tai tiešas ietekmes uz rezultātu nebija. Pārliecinošu uzvaru ar teju minūtes pārsvaru izcīnīja Jānis Lazdiņš / Armands Jugāns (Subaru Impreza), aiz kuriem attiecīgi finišēja Roberts Lapiņš / Gatis Roze (Subaru Impreza) un Kristaps Rijkuris / Artūrs Audze (Subaru Impreza). 4WD klasē uzvaras laurus plūca Kristaps Ābele / Helvijs Plaudis (Subaru Impreza), otrajā vietā Ingus Kazulis / Klāvs Zambergs (Audi A4), bet trešie Ernests Ozols / Emīls Ozols (Audi A4).

4WD+ ieskaitē pilnīgi visi dalībnieki tika pie lielākiem vai mazākiem sodiem par ātruma slāpētāju izsišanu vai nepareizu izbraukšanu. Pēc visu sodu un rezultātu apkopošanas ātrākie beigās bija Leonīds Pugo / Jānis Rozentāls (Subaru Impreza), kam sekoja Elmārs Aukšmuksts / Kaspars Bundzinieks (Subaru Impreza) un Dāvis Leitis / Elizabete Leite (Subaru Impreza). Ceturtajā vietā ierindojās viesi no Igaunijas – Kristjan Hansson / Kalmer Kase ar Subaru Impreza.

BUGGY klasē, kurā visi dalībnieki startē ar Can-Am Maverick X3 spēkratiem, pārliecinošā vadībā visu dienu atradās Rolands Puravs / Ingars Sakne, tomēr klasiskais SS5 ātruma slāpētāja sods pirms noslēdzošā ātrumposma viņus atmeta uz otro vietu. Tajā gan atkal tika uzrādīts lielisks ātrums, kas beigās ar pusotras sekundes pārsvaru ļāva svinēt uzvaru. Otrie Rinalds Ranka / Jānis Vējiņš, bet trešajā vietā Roberts Veismanis / Pauls Gereišs.

Neraugoties uz 20 sekunžu sodu otrajā ātrumposmā, lielisku sniegumu visas dienas garumā demonstrēja brāļu Mežaku ekipāža, kas izcīnīja ne vien trešo vietu absolūti, bet arī pirmo vietu OPEN 2WD ieskaitē. Otrie šajā klasē Mārtiņš Dzenītis / Ainārs Šusts (Ford Fiesta Rally4), bet trešajā vietā Kristaps Telle / Kaspars Grīva (Ford Focus). OPEN 4WD ieskaitē ar teju divu minūšu pārsvaru pirmie Sandis Eislers / Ingus Eislers (Subaru Impreza), aiz kuriem ierindojās Māris Dunda / Marita Bajarūne (Subaru Impreza) un Edgars Zuģickis / Oskars Stepāns (Subaru Impreza).

Nākamais ERST Finance minirallija kausa posms būs minirallijs “Karosta”, kas 13. maijā norisināsies Liepājā un tās apkārtnē. Sekojiet līdzi visiem minirallija jaunumiem gan mājaslapā www.minirallijs, gan arī Facebook un Instagram sociālo tīklu profilos.

Minirallijs kā pirmais solis uz ralliju – viss, kas jāzina par jauno sezonu

Minirallijs ir pirmais solis ceļā uz sapni par lielo ralliju. Jau pēc mēneša tiks dots starts jaunajai “ERST Finance” minirallija kausa sezonai, kurā savus pirmos soļus rallija virzienā spers daudzas jaunas ekipāžas. Ja vēlies būt starp tām, tad iepazīsties ar informāciju par 2023. gada sezonu un to, kas nepieciešams, lai startētu minirallijā.

Tāpat kā pagājušajos gados arī šosezon “ERST Finance” minirallija kausa sezona sastāvēs no pieciem posmiem – “Ropaži 2023”, “Karosta 2023”, “Gulbis 2023”, “Cēsis 2023” un “Latvija 2023”. Sezonas atklāšana Ropažos paredzēta 22. aprīlī, kam sekos sacensības maijā, jūnijā, septembrī un novembrī. Tāpat kā pagājušajos gados arī šosezon minirallijos seguma ziņā būs veselīga attiecība starp asfaltu un granti, ļaujot dalībniekiem spēkoties dažādos apstākļos.

Uz šo sezonu saglabātas visas līdzšinējās ieskaites klases, tāpat atraktīvajai bagiju klasei tagad ieviesta arī sezonas ieskaite. 2022. gadā uz starta kopumā stājās 224 ekipāžas, no kurām 79 jeb vairāk kā trešdaļa startēja tieši jauno dalībnieku 2WD ROOKIE un 4WD ROOKIE klasēs. Tāpat jāatzīmē, ka, rūpējoties par dalībnieku un pasākuma drošību ilgtermiņā, no šī gada stājas spēkā prasība par obligātu drošības loku 4WD+ klasē, kurā dalībnieki startē ar jaudīgajām pilnpiedziņas automašīnām (dzinēji ar turbīnu vai tilpumu virs 2,8 litriem). Šāds skrūvējamais drošības pusloks, kas tiek uzstādīts aiz priekšējiem sēdekļiem, maksā, sākot no 400 eiro plus krāsošana un uzstādīšana.

Plašāka informācija par dalību, klasēm un tehniskajiem noteikumiem pieejama seriāla mājaslapas dokumentu sadaļā – https://minirallijs.lv/dokumenti/. Turpat atrodama arī minirallija rokasgrāmata, kurā uzskatāmā formātā izskaidrotas minirallija nianses, t.sk. par automašīnu sagatavošanu sacensībām. Tā kā minirallijs ir tautas jeb masveida disciplīna un iekļaujas LAF Standarta automobiļu komisijā, tad dalībai pietiek ar standarta ielas automašīnu, kurai uzstādīti dzinēja aizsargs un labas riepas. Grants seguma rallijos populārākā izvēle ir jaunas ziemas riepas, savukārt uz asfalta seguma attiecīgi labāka saķere būs vasaras riepām.

Arī šogad tiek turpināta veiksmīgā sadarbība ar “ERST Finance”, kas jau otro gadu pēc kārtas ir minirallija galvenais atbalstītājs. “Apzinoties, cik liela nozīme ir ātram un efektīvam atbalstam, kas ļauj īstenot iecerēto un sasniegt izvirzītos mērķus, esam gandarīti, ka arī šogad varam būt daļa no lielā virzītājspēka, kas palīdz uzturēt un attīstīt minirallija kultūru Latvijā. Paldies autosporta komūnai, kas novērtēja mūsu sadarbību un atbalstu pērn, kā arī ir gatavi kopā ar mums lēkt iekšā šīs sezonas piecos posmos, lai kārtējo reizi pierādītu, ka minirallija entuziastu apņēmība un spītība nekur nav pazudusi. Lai šo dalībnieku apņēmību izceltu vēl vairāk, katrā no pieciem posmiem kādai no ekipāžām pasniegsim īpašu specbalvu, tā izceļot konkrētās ekipāžas sasniegumus un mudinot tikties pēc jauniem izaicinājumiem,” norāda “ERST Finance” izpilddirektors Arnis Blūmfelds.

Tā kā reģistrācija minirallijam “Ropaži 2023” tiks atvērta 22. martā, tad iesakām jau laicīgi sākt kārtot formalitātes, piemēram, pieteikt licences mājaslapā www.laflicences.lv. Autosportista licences saņemšanai nepieciešama arī medicīniskā izziņa no ģimenes ārsta vai veselības centra, kā arī apdrošināšana, kuru iespējams pieteikt turpat www.laflicences.lv.

“ERST Finance” minirallija kausa jaunumiem var sekot līdzi gan mājaslapā www.minirallijs.lv, gan arī seriāla sociālo tīklu kontos – Facebook, Instagram un Youtube. Gatavojamies jaunajai 2023. gada minirallija sezonai un tiekamies jau 22. aprīlī sezonas atklāšanas posmā “Ropaži 2023”.

“ERST Finance” minirallija kausa 2023. gada kalendārs:

1. posms, 22. aprīlis, “Ropaži 2023”
2. posms, 13. maijs, “Karosta 2023”
3. posms, 10. jūnijs, “Gulbis 2023”
4. posms, 30. septembris, “Cēsis 2023”
5. posms, 4. novembris, “Latvija 2023”

Publicēts 2023. gada sezonas nolikums un kalendārs!

Mājaslapas dokumentu sadaļā esam publicējuši 2023. gada sezonas nolikumu un papildinājuši minirallija disciplīnas noteikumus – visas izmaiņas no iepriekšējās sezonas versijām iekrāsotas ar dzeltenu, lai tās vieglāk atrast!

Kalendāra sadaļā atradīsi arī nākamās sezonas pasākumu plānu – tiksimies Ropažu ātrumposmos jau aprīļa beigās!

Minirallija sezonu ar uzvaru “Minirallijā Latvija” noslēdz Mārtiņš Ločmelis / Harijs Vējiņš

Šodien Biķernieku kompleksās sporta bāzes teritorijā norisinājās Latvijas Republikas 2022. gada “ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas standarta automobiļu klasē sezonas noslēdzošais posms “Minirallijs Latvija”, kurā uzvaru, 135 dalībnieku konkurencē, izcīnīja Mārtiņa Ločmeļa / Harija Vējiņa ekipāža ar “Subaru Impreza” automašīnu.

Sestdienas rīts iesākās rudenīgi lietainos laikapstākļos, liekot ekipāžām domāt par vēl vienu mainīgo sportisko elementu – slidenu trases segumu. “Minirallijs Latvija” dalībnieki “Biķernieku trasē” veica divus unikālus ātrumposmus, katru no tiem veicot trīs reizes, kopā seši asfalta seguma “dopi” ar grunts sekcijām, kopsummā pievarot 23,70 km garu distanci sacīkšu režīmā. Jāsaka gan, ka dienas gaitā laikapstākļi uzlabojās, un uz pēdējiem ātrumposmiem starp mākoņiem jau paradījās arī spoži saules stari.

“Minirallijs Latvija” kopvērtējumā paredzētos sešus ātrumposmus visātrāk pieveica trīs “4WD+” ieskaites klases ekipāžas. Uzvarētāja lauri Mārtiņam Ločmelim / Harijam Vējiņam (“Subaru Impreza”), līdz ar to iegūstot uzvaru arī savā ieskaites klasē. Otrajā vietā ierindojās ar “Mitsubishi Lancer Evolution X” startējošie Rolands Upatnieks un Gundars Kļaviņš, kuri uzvarētājiem zaudēja 26,15 sekundes, bet ar 38,25 sekunžu deficītu uz goda pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Kalvis Blūms un Raimonds Zeiļuks (“Mitsubishi Lancer Evo”).

“Open 4WD” ieskaitē labāko laiku sešu ātrumposmu kopsummā uzrādīja un uzvaru izcīnīja ar “Subaru Impreza” braucošie Sandis un Inga Eisleri, savukārt “4WD” klasē sezonas noslēdzošajā posmā ātrākie bija Māris Egle un Kristaps Dreimanis ar “Audi A4”. “4WD Rookie” jeb debitantu ieskaitē ar “Subaru Impreza” auto uzvaru izcīnīja Leonīda Pugo un Matīsa Erta ekipāža.

“2WD” klasē, kurā visi dalībnieki startēja ar aizmugures piedziņas “BMW” automašīnām, uzvara nonāca Gvido Rozenblūma un Induļa Kalniņa rokās. “2WD Open” jeb vienas ass piedziņas auto klasē uzvara Argentīnas autosportistu ekipāžai kuras pilots Santino Rosi / Ezequiel Francisco Queralt (“Ford Fiesta Rally4”). Savukārt “2WD Rookie” ieskaitē ātrāko laiku “Biķernieku trases” ātrumposmos sasniedza Aigars Odziņš un Jurģis Balodis (“BMW”).

Divu litru dzinēju klasē “2000” sezonu ar uzvaru noslēgt izdevās Madaram Dīriņam un Gintam Lasmanim (“Honda Civic Type-R”), kamēr “1600” jeb 1,6 litru dzinēju ieskaites klasē ātrākie ar “VAZ 21083” bija Atis Līcis un Māris Rode. Uz starta “Minirallijā Latvija” stājās arī vairāki bagiji, goda pjedestāla augstāko pakāpienu izcīnot Arturam Začestam un Elvijam Rozem ar “Can-Am Maverick X3” bagiju.

“Šodien gāja tīri labi, pirmajā ātrumposmā bija kļūdiņas, mazliet apskādējām mašīnu, bet pēc tam jau iesilām. Izdevās noķert samērā labu tempu, un tā arī braucām. Varbūt pēdējo sekciju gribējās nobraukt tīrāk, lai priekš sevis ir prieks, bet sanāca mazliet vairāk izslīdēt. Sajūtas kopumā labas, viss kārtībā. Šosezon gan nebraucām visus posmus, sanāca arī visādi piedzīvojumi – Liepājā uzmetām kūleni. Bet nu ar visu to tikām līdz otrajai vietai un ar sezonas rezultātu esam apmierināti!” tā “Minirallijs Latvija 2022” uzvarētājs Mārtiņš Ločmelis.

“Minirallijs Rallijs 2022” sacensību rezultāti: https://minirallijs.lv/

“Minirallijs Latvija 2022” specbalvas

Ātrākajām “Minirallijs Latvija 2022” ekipāžām šodien tika pasniegtas arī sacensību partneru un atbalstītāju sagādātas specbalvas.

“ERST Finance” specbalvu – kannu ar E98 benzīnu – saņēma “2WD Rookie” ieskaites klases ekipāža Armands Keišs / Jānis Šnikvalds, kuri ātrumposma “SS1 ERST Finance” kopvērtējumā uzrādījā ātrāko rezultātu, savu tuvāko sekotāju apsteidzot vien par mata tiesu jeb 0,33 sekundēm.

Dāvanu karti “Biķernieku trases” autosporta simulatora apmeklējumam saņēma “4WD Rookie” ieskaites klase Leonīds Pugo / Matīss Erts, kuri uzrādīja ātrāko rezultātu “SS2 Biķernieku trase” kopvērtējumā.

Tikmēr dāvanu karti “Blast.lv” pakalpojumiem saņēma “4WD+” ieskaites klases ekipāža Mārtiņš Ločmelis / Harijs Vējiņš, kuri ātrumposma “SS3 Blast.lv” kopvērtējumā uzrādīja ātrāko rezultātu.

“Sports Racing Technologies” specbalvu saņēma “2000” ieskaites klases ekipāža Kristaps Telle / Mārtiņš Kalējs, kuri ātrumposma “SS4 Sports Racing Technologies” kopvērtējumā uzrādīja otro ātrāko rezultātu.

“Hydroscand” specbalva tika pasniegta “2WD” ieskaites klases ekipāžai Gvido Rozenblūms / Indulis Kalniņš, kura uzrādīja labāko rezultātu ātrumposma “SS5 Hydroscand” kopvērtējumā.

Ieskaites klases “1600” ekipāža Atis Līcis / Māris Rode saņēma “Green Motors – Škoda” specbalvu par ātrumposma “SS6 Conti STL” kopvērtējumā uzrādīto ātrāko rezultātu.

“Conti STL” un “www.buy-solutions.com” specbalvu – kannu ar “P1” sporta degvielu – saņēma ekipāža Jurgis Meisters / Guntis Slaidiņs, kuri “Minirallijs Latvija” ieskaites klases “Open 4WD” kopvērtējumā ierindojās otrajā vietā.

“Rallijsprints Latvija 2022”

Sacensības “Biķernieku trasē” turpināsies arī svētdien, 30. oktobrī, kad sporta kompleksa teritorijā norisināsies “Rallijsprints Latvija 2022”, kur par vadošajām vietām cīnīsies viens no visu laiku labākajiem Latvijas rallija pilotiem Ivars Vasaraudzis (“Škoda Fabia Proto”), kurš tādējādi atzīmēs savu 50. dzimšanas dienu, Latvijas Automobiļu federācijas prezidents Raimonds Kisiels (“Škoda Fabia R5”), FIA Eiropas rallija čempionāta dalībnieks Mārtiņš Sesks (“Škoda Fabia R4”), bet Eiropas vicečempions rallijkrosā “RX1” klasē Jānis Baumanis (“Škoda Fabia Proto”) pieredzēs savu debiju “rallija” disciplīnā.

“Rallijsprints Latvija” norises grafiks:
Svētdiena, 30. oktobris
10.30 Starts (Servisa parks, Biķernieku trase)
SS1 10.43 7,77 km Sports Racing Technologies 1
SS2 10.56 7,77 km Sports Racing Technologies 2
   Servisa parks (Biķernieku trase)
SS3 11.54 7,77 km Biķernieku trase 1
SS4 12.07 7,77 km Biķernieku trase 2
   Servisa parks (Biķernieku trase)
SS5 13.13 8,00 km Green Motors – Škoda 1
SS6 13.26 8,00 km Green Motors – Škoda 2
   Servisa parks (Biķernieku trase)
SS7 14.28 14,67 km www.buy-solutions.com – Power Stage
16.35 Apbalvošana (Biķernieku trase)

Plašāka informācija par “Rallijsprints Latvija” atrodama interneta vietnē https://www.rallijs.eu/ un kausa izcīņas sociālo tīklu kontos Facebook /rallijs.eu un Instagram @rallijs.eu, kā arī “Rallijsprints Latvija” sociālo tīklu kontā Facebook /RallijsprintsLatvija.

“Rallijsprints Latvija” norisi atbalsta “Green Motors Škoda”, “Sports Racing Technologies”, “Biķernieku trase”, “www.buy-solutions.com”, “Blast.lv”, “Red Bull”, “Hydroscand” un “Swecon”. 2022. gada LAF Rallijsprinta kausa izcīņas sezonas noslēdzošo ceturto posmu “Rallijsprints Latvija” rīko “Rally Latvia” sadarbībā ar Latvijas Automobiļu federāciju.

###

Plašāka informācija: Jānis Unbedahts, RA EVENTS, +371 26557801, janis@raevents.lv

“Minirallijs Latvija 2022” – 135 dalībnieki un 7 specbalvas

Jau šo sestdien, 29. oktobrī, Rīgā, Biķernieku kompleksās sporta bāzes teritorijā norisināsies Latvijas Republikas 2022. gada “ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas standarta automobiļu klasē sezonas noslēdzošais posms “Minirallijs Latvija”. Sacensībām pieteikts maksimāli iespējamais skaits dalībnieku – kopumā 135 ekipāžas, ne vien no Latvijas, bet arī Lietuvas, Zviedrijas, Beļģijas un Argentīnas. Bet par papildu motivāciju parūpēsies “Minirallijs Latvija” partneri un atbalstītāji, sagādājot īpašas specbalvas.

“Minirallijs Latvija” dalībniekiem paredzēti divi unikāli ātrumposmi, kas katrs būs jāveic trīs reizes –seši asfalta seguma “dopi” ar grunts sekcijām, sportisko distanci paredzot 23,70 km garumā.

“Minirallijs Latvija” apmeklētājiem norādām, ka sacensības Biķernieku trasē varēs vērot bez maksas, bet tiem skatītājiem, kuri vēlēsies papildu ērtības, sacensību ātrumposmus varēs vērot atrodoties Biķernieku trases tribīnē, kur ieejas biļetes cena paredzēta 6,00 eiro apmērā.

“Minirallijs Latvija” starts plānots plkst. 10.30, bet pirmais ātrumposms “SS1 ERST Finance” jau plkst. 10.45. Tikmēr sacensību noslēdzošais ātrumposms “SS6 Conti STL” paredzēts plkst. 16.00, pēc kura norises un rezultātu apkopošanas plkst. 19.15 sekos arī apbalvošanas ceremonija.

“Minirallijs Latvija 2022” specbalvas:

“ERST Finance” specbalvu – kanna ar E98 benzīnu – pasniegs “2WD Rookie” ieskaites klases ekipāžai, kas ātrumposmā “SS1 ERST Finance” uzrādīs ātrāko rezultātu.

“Biķernieku trase” specbalvu – dāvanu karti “Biķernieku trases” autosporta simulatora apmeklējumam – pasniegs “4WD Rookie” ieskaites klases ekipāžai, kas ātrumposmā “SS2 Biķernieku trase” uzrādīs ātrāko rezultātu.

“Blast.lv” specbalvu – dāvanu karti “Blast.lv” pakalpojumiem – pasniegs “4WD+” ieskaites klases ekipāžai, kas ātrumposmā “SS3 Blast.lv” uzrādīs ātrāko rezultātu.

“Sports Racing Technologies” specbalvu pasniegs “2000” ieskaites klases ekipāžai, kas ātrumposmā “SS4 Sports Racing Technologies” uzrādīs otro ātrāko rezultātu.

“Hydroscand” specbalvu pasniegs “2WD” ieskaites klases ekipāžai, kas ātrumposmā “SS5 Hydroscand” uzrādīs ātrāko rezultātu.

“Green Motors – Škoda” specbalvu pasniegs “1600” ieskaites klases ekipāžai, kas ātrumposmā “SS6 Conti STL” uzrādīs ātrāko rezultātu.

“Conti STL” un “www.buy-solutions.com” specbalvu – kanna ar “P1” sporta degvielu – pasniegs “Open 4WD” ieskaites klases ekipāžai, kas “Minirallijs Latvija” kopvērtējumā uzrādīs otro ātrāko rezultātu.

Plašāka informācija par “Minirallijs Latvija” atrodama “ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas  interneta vietnē www.minirallijs.lv un kausa izcīņas sociālo tīklu kontos Facebook /minirallijs un Instagram @minirallijs, kā arī “Minirallijs Latvija” sociālo tīklu kontā Facebook /RallijsprintsLatvija.

“Minirallijs Latvija” norisi atbalsta “Green Motors Škoda”, “Sports Racing Technologies”, “Biķernieku trase”, “www.buy-solutions.com”, “Blast.lv”, “Red Bull” un “Hydroscand”. 2022. gada “ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas sezonas noslēdzošo posmu “Minirallijs Latvija” rīko “Rally Latvia” sadarbībā ar Latvijas Automobiļu federāciju.

“Minirallijs Latvija 2022” norises grafiks:
10.30 Starts
SS1 10.45 3,05 km ERST Finance
SS2 11.00 4,85 km Biķernieku trase
Servisa parks (Biķernieku trase)
SS3 13.15 3,05 km Blast.lv
SS4 13.30 4,85 km Sports Racing Technologies
Servisa parks (Biķernieku trase)
SS5 15.45 3,05 km Hydroscand
SS6 16.00 4,85 km Conti STL
19.15 Apbalvošana

“ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas 2022. gada sezonas kalendārs:
1. posms 11. jūnijs Gulbis
2. posms 9. jūlijs Vecpiebalga
3. posms 27. augusts Ropaži
4. posms 17. septembris Karosta
5. posms 29. oktobris Latvija

###

Plašāka informācija: Jānis Unbedahts, RA EVENTS, +371 26557801, janis@raevents.lv

Miniralliju sezonas noslēgumā – “Minirallijs Latvija”

Šā gada 29. oktobrī Rīgā, Biķernieku kompleksās sporta bāzes teritorijā norisināsies Latvijas Republikas 2022. gada “ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas standarta automobiļu klasē sezonu noslēdzošais posms “Minirallijs Latvija”. Minirallija sacensību dalībniekiem paredzēti divi unikāli ātrumposmi, kas katrs jāveic trīs reizes – kopumā seši asfalta seguma “dopi” ar grunts sekcijām, sportisko distanci paredzot 23,46 km garumā.

“ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas standarta automobiļu klasē par uzvaru iespējams sacensties kopumā desmit dažādās ieskaitēs – sākot ar iesācējiem, sacensībās piedalās ar vientilta piedziņas automašīnām, izveidoto “2WD Rookie” ieskaiti, līdz pat pieredzes bagātākajiem dalībniekiem paredzēto “Open 4WD” ieskaiti, sacensībās startējot ar rallija vai rallijsprinta tehniskajiem noteikumiem atbilstošām sporta automašīnām. Ņemot vērā, ka par uzvaru vienā posmā ekipāža iegūst 30 punktus, intriģējoši, ka nevienā no desmit ieskaitēm priekšlaicīgi pirms sezonas noslēguma uzvarētājs vēl nav noskaidrots, pie tam, divās ieskaitēs – “Juniori” un “4WD” vadošās ekipāžas līdz šim ieguvušas pilnīgi identisku punktu kopsummu.

Minirallija kausa izcīņas kopvērtējums pieejams šeit: https://minirallijs.lv/rezultati/

Nedēļu līdz dalībnieku pieteikumu termiņa beigām, “Minirallijs Latvija” dalībnieku sarakstā atrodama 91 ekipāža – gan sezonas vadošie autosportisti, gan arī ekipāžas, kas 29. oktobrī paredzētajā minirallijā savas prasmes mēģinās pirmo reizi.

“Minirallijs Latvija” sacensību dalībniekiem norādām, ka pieteikt dalību iespējams interneta vietnē www.minirallijs.lv, un pieteikumu pieņemšana turpināsies līdz š.g. 21. oktobrim, plkst. 18.00.

Plašāka informācija par “Minirallijs Latvija” atrodama “ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas  interneta vietnē www.minirallijs.lv un kausa izcīņas sociālo tīklu kontos Facebook /minirallijs un Instagram @minirallijs, kā arī “Minirallijs Latvija” sociālo tīklu kontā Facebook /RallijsprintsLatvija.

“Minirallijs Latvija” norisi atbalsta “Green Motors Škoda”, “Sports Racing Technologies”, “Biķernieku trase”, “B Solutions”, “Blast.lv” un “Red Bull”. 2022. gada “ERST Finance” Minirallija kausa izcīņas sezonas noslēdzošo piekto posmu “Minirallijs Latvija” rīko “Conti STL” sadarbībā ar Latvijas Automobiļu federāciju.

ERST Finance minirallija kausa izcīņas 2022. gada sezonas kalendārs:
1. posms 11. jūnijs Gulbis
2. posms 9. jūlijs Vecpiebalga
3. posms 27. augusts Ropaži
4. posms 17. septembris Karosta
5. posms 29. oktobris Latvija

###

Plašāka informācija: Jānis Unbedahts, RA EVENTS, +371 26557801, janis@raevents.lv

Minirallijā “Karosta” spraigas cīņas ar pārsteigumiem bagāto trasi

Ar laika apstākļu mestiem izaicinājumiem noslēdzies ERST Finance kausa izcīņas 4.posms minirallijs “Karosta 2022”. 124 ekipāžu konkurencē uzvaru izcīnīja Ata Gromova/Kristera Blūma ekipāža. 

Vairākas dienas ilgstošais lietus izmērcēja gan grants ātrumposmu Vērgales pusē, gan padarīja slidenas atsevišķas vietas arī Karostas un Cimdenieku ātrumposmos. Sacensībās startēja 124 ekipāžas, taču līdz finišam spēja nokļūt tikai 91 – sarežģītā trase bija prasīga gan pret tehniku, gan pašu braucēju meistarību, kad gan salijušie trases posmi kļuva izteikti slideni, gan uz asfalta seguma iznestās smiltis un akmeņi prasīja braucējiem īpašu uzmanību un piesardzību, lai noturētos uz ceļa. Ne tik labvēlīgi laika apstākļi izvērsās ātrumlaivu sacensību norisei – negaidīti izmainoties laika prognozei un saceļoties stipram vējam, sacensības drošības apsvērumu dēļ tika atceltas.

Absolūti ātrākie minirallijā “Karosta 2022” bija Open 4WD klases braucēji – uzvaru izcīnīja Atis Gromovs/Kristers Blūms ar Mitsubishi Lancer EVO X, atstājot aiz sevis vietējos braucējus Miku Ķenavu/Gundaru Berķi un Intaru Rezakovu/Elviju Zebuliņu.

1600 klases ieskaitē uzvaru izcīnīja Andris Neilands/Edgars Peterlevics ar Honda Civic, otrie Atis Līcis/Māris Rode ar VAZ 2108, aiz sevis atstājot Jāni Jansonu/Agni Bērziņu ar Peugeot.

2000 klases ieskaitē uzvarēja Madars Dīriņš ar stūrmani Gintu Lasmani, aiz sevis atstājot Raivo Ozoliņu/Edgaru Poriņu, savukārt trešie – Viktors Ellers/ Kristaps Volkovskis – visas šīs klases līderu ekipāžas startēja ar Hondām.

2WD ieskaitē visā sacensību garumā stabili ātrākais bija Gvido Rozenblūms ar stūrmani Induli Kalniņu, taču, konkurentiem iesniedzot protestu ar tam sekojošu komisāra lēmumu piešķirt vienas minūtes sodu uz pirmo pozīciju pacēla Kristapu Laipnieku/Kārli Jansonu, kamēr vietu uz otrā pjedestāla pakāpiena izcīnīja Ģirts Vītiņš/ Daniels Jānis Justs, atstājot trešajā pozīcijā Kristapu Skuju/Arti Kļavu. Rozenblūma/ Kalniņa ekipāža līdz ar to atkrita uz piekto vietu. Šīs klases BMW hegemoniju izjauca rozā Fiat Multipla, pie kuras stūres sēdās video blogeris Roberts Vītols, kura stūrmanis bija neviens cits kā Mārtiņš Sesks.

2WD Rookie klasē, kurā startē minirallijā pirmo sezonu braucošie dalībnieki ar vientilta piedziņas automašīnām, uzvaru izcīnīja Armands Keišs/Jānis Šnikvalds, otrajā un trešajā vietā atstājot divas liepājnieku ekipāžas – Gunvaldi Vēsmiņu/Andri Skrebeli un Jāni Piķi/Gunti Štālu – visi startēja ar BMW automašīnām.

4WD klasē, kuras dalībnieki iecienījuši pilnpiedziņas Audi, uz goda pjedestāla kāpa Māris Egle/Kristaps Dreimanis, Raimonds Dūcis/Elvis Špehts un Gatis Ābelītis/Indulis Sloka. 4WD+ klasē uzvaru izcīnīja Raivis Balodis/Ģirts Kārkliņš, bet otrajā vietā, teju minūti zaudējot Cimdenieku ātrumposmā pēc apvelšanās uz jumta šīs klases favorīts trīskārtējais minirallija “Karosta”  uzvarētājs Mārtiņš Ločmelis/Harijs Vējiņš. Trešie – Aigars Valukevics/Krists Umulis.

4WD Rookie klasē, kurā startē minirallijā pirmo sezonu braucošie dalībnieki ar pilnpiedziņas automašīnām, pirmajā trijniekā tikai ar Subaru startējošas ekipāžas – ātrākie Rihards Broničs/Mārcis Grinciuns, aiz viņiem Jānis Līde/Livita Līde un Ivars Cekuls/Māris Cekuls.

Atraktīvajā Bagiju klasē uzvaru izcīnīja Rinalds Ranka/Jānis Vējiņš , atsājot otrajā vietā Robertu Veismani/Paulu Gereišu un trešajā – Rolandu Puravu/Kristapu Krastiņu.

Sacensībās piedalījās arī dalībnieki ar sporta automašīnām, daļa no kuriem izmantoja miniralliju “Karosta 2022” kā treniņu pirms nākamajā dienā gaidāmā rallijsprinta “Vecpils”. 2WD klases ieskaitē uzvarēja Arvis ĀBOLIŅŠ/Artūrs Vilciņš ar BMW325 ar Ford Puma, savukārt 4WD klases ieskaitē – Atis Gromovs/Kristers Blūms ar Mitsubishi Lancer Evo X.

Ātrākais no junioriem bija ar Latvijas licenci startējošais beļģis Thomas Martens, savukārt komandu ieskaitē uzvaru izcīnīja BLAST.LV rallija komanda.

Sacensību starts un apbalvošana notika jaunveidotajā Karostas kultūrvietā “Atmodas dārzs”, kur tika piedāvāta arī plaša atpūtas programma ar stikla mākslai veltītu izstādi, konkursiem, radošām aktivitātēm, retro auto ekspozīciju un dienas noslēgumā – mūzikas vakaru DJ Jan vadībā.

Nedēļas nogale turpināsies svētdien, 18.septembrī, kad autosporta līdzjutēju aprindās par Baltijas pērli dēvētajā Vecpilī notiks Latvijas rallijsprinta kausa izcīņas 3.posms “Vecpils 2022”. Sacensību  atklāšana un starts pie Vecpils pamatskolas pulksten 13.00, bet sacensību noslēgums un apbalvošana pulksten 18.30. 

18.septembrī  Kalvenes pagastā no pulksten 12.00 līdz 15.30 satiksmei slēgs autoceļu V1275 (Kalvene-Rudbārži) posmā no Kalvenes līdz V1295 un autoceļu V1295 posmā no šosejas A9 līdz V1275. Vecpils pagastā no 13.00 līdz 17.30  tiks slēgts autoceļš V1196 posmā no Vecpils līdz Stroķacij un V1197 posmā no Stroķacs līdz Mazilmājai.

Rallijsprinta ātrumposmu kartes publicētas sacensību interneta vietnē rallijs.eu, kā arī sociālajos tīklos.

Sacensības rīko Ātruma festivāla “Kurzeme” un Saldus rallija rīkotāju apvienotā komanda. Sacensības atbalsta Liepājas valstspilsēta un Dienvidkurzemes novads, ERST Finance, BLAST.LV, autonoma SIXT, Liepājas Brīvprātīgo ugunsdzēsēju biedrība.

Papildu informācija:
Ieva Hmieļevska
Tālr. 26596186
E-pasts: hmielevskai@gmail.com